Anglais

Since September 2010, the students of the Seconde class have been learning English according to the education reform, that is: they have been focusing on one major competence area each term (oral comprehension, written comprehension, or written expression) while developing their ability to express themselves orally.

With these in mind, the classrooms are particularly well equipped with video projectors and HIFI audio systems. We also have the use of multi-media rooms and personal audio-players.

The students have the opportunity to benefit from these supplementary courses thanks to a special academic section, referred to as European English, and also thanks to the academic track in Literature, if they take courses in the specialty areas of foreign language literature during their Premiere or Terminal years.

The students study the themes of the national curriculum: Living Together, in Seconde, Power Relationships, in Premiere, and Global Relations, in Terminale, the year during which they are also trained for their Baccalaureat exams by taking a practice exam known as the blank exam.

Their discovery of the world is also aided by the presence of language assistants from the Anglophone world who work with them in the classroom seven months out of the year.

Depuis Septembre 2010, les élèves de seconde apprennent l’anglais dans le cadre de la réforme du lycée. L’accent est mis sur des domaines de compétence : la compréhension orale, la compréhension écrite et l’expression écrite tout en développant leur capacité à s’exprimer oralement.

C’est dans cette optique que les salles de classe sont particulièrement bien équipées en vidéo projecteurs et systèmes audio HIFI. Nous utilisons également des salles multimédia et avons à disposition des balladeurs audio numériques.

Les élèves ont la possibilité de bénéficier de cours supplémentaires grâce à une section particulière, dénommée section européenne anglais mais aussi s’ils font le choix d’une filière L (littéraire) en prenant la spécialité littérature en langue étrangère lors de leur année de première ou de terminale.

Les élèves étudient les thèmes du programme national : vivre ensemble, en Seconde, relations de pouvoir, en Premiere, et les relations mondiales, en Terminale, année pendant laquelle ils sont également formés pour leur examen, le Baccalauréat.

Leur découverte du monde est également favorisée par la présence d’assistants de langue du monde anglophone qui travaillent avec eux dans la salle de classe à raison de sept mois de l’année.